Używane

BMW serii 5 generacje, typy nadwozia, silniki, usterki

BMW Serii 5 to linia samochodów osobowych klasy średniej produkowanych przez niemieckiego producenta BMW od 1972 roku. Poniżej przedstawiam informacje dotyczące kolejnych generacji BMW Serii 5:

Pierwsza generacja (E12): Produkowana w latach 1972–1981, była to pierwsza generacja BMW Serii 5. E12 było modelem zastępującym model New Class Sedan. Wprowadzono w nim nowy styl i koncepcję nazewnictwa.

Druga generacja (E28): Produkowana w latach 1981–1988, E28 wprowadziło nowoczesny wygląd i technologie, w tym system ABS. Było dostępne w różnych wariantach nadwoziowych, w tym sedan i kombi.

Trzecia generacja (E34): Produkowana w latach 1988–1996, E34 charakteryzowało się bardziej aerodynamicznym stylem. Było dostępne z różnymi silnikami, w tym z widlastymi ośmiocylindrowymi.

Czwarta generacja (E39): Produkowana w latach 1995–2003, E39 była znana ze swojego eleganckiego designu. Znaczące innowacje obejmowały system nawigacji GPS i system kontroli stabilności.

Piąta generacja (E60/E61): Produkowana w latach 2003–2010, E60/E61 wprowadziło bardziej nowoczesny i dynamiczny design. Było dostępne z różnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Szósta generacja (F10/F11): Produkowana w latach 2010–2017, F10/F11 kontynuowało ewolucję designu i technologii. Wprowadzono bardziej zaawansowane systemy asystujące kierowcę.

Siódma generacja (G30/G31): Wprowadzona w 2016 roku, G30/G31 to obecna generacja BMW Serii 5 (stan na mój ostatni dostęp do danych w styczniu 2022 roku). Charakteryzuje się nowoczesnym designem, zaawansowanymi technologiami i różnymi opcjami napędowymi.

Ciekawostką jest również, że w 2020 roku wprowadzono facelifting dla siódmej generacji, co obejmowało nieznaczne zmiany stylistyczne i ulepszenia techniczne.

BMW Serii 5 dostępne jest w różnych wersjach nadwoziowych, aby zaspokoić różne preferencje i potrzeby kierowców. Poniżej przedstawiam główne wersje nadwoziowe dla BMW Serii 5:

Sedan (F10/G30): Sedan to klasyczna wersja nadwoziowa, charakteryzująca się czteroma drzwiami i trzema przestrzeniami dla pasażerów (przednia, tylna i bagażnik). Jest to najbardziej popularna forma nadwozia dla BMW Serii 5.

Touring (F11/G31): Wersja Touring to kombi, oferujące dodatkową przestrzeń bagażową w porównaniu do sedana. Dzięki zwiększonemu bagażnikowi, nadaje się idealnie dla tych, którzy potrzebują większej przestrzeni na bagaż, na przykład podczas podróży rodzinnej czy aktywnego stylu życia.

Gran Turismo (GT): Wersja Gran Turismo to bardziej luksusowa i przestronna odmiana, charakteryzująca się podwyższonym dachem, co zwiększa przestrzeń dla pasażerów w tylnej części pojazdu. GT oferuje również większy dostęp do bagażnika.

M5 (F90): M5 to wersja wysokowydajnościowa, stworzona przez dział Motorsport BMW (BMW M). Jest to sportowy sedan z mocnym silnikiem, zaawansowanym zawieszeniem i innymi technologiami zapewniającymi doskonałe osiągi.

ActiveHybrid 5: BMW oferowało również wersję hybrydową o nazwie ActiveHybrid 5. Wersje hybrydowe łączą tradycyjny napęd spalinowy z technologią hybrydową, co przyczynia się do poprawy efektywności paliwowej.

Warto zauważyć, że dostępność konkretnych wersji nadwoziowych może się różnić w zależności od regionu i roku produkcji.

Silniki BMW 5

BMW Serii 5 E39 było dostępne z różnymi jednostkami napędowymi, obejmującymi zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne silniki. Poniżej znajduje się lista niektórych silników dostępnych w BMW E39:

Silniki benzynowe:

  1. 520i: Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 2.0 litra.
  2. 523i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 2.5 litra.
  3. 525i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 2.5 litra.
  4. 528i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 2.8 litra.
  5. 530i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 3.0 litra.
  6. 535i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 3.5 litra.
  7. 540i: Osiemnastocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 4.4 litra.

Silniki wysokoprężne:

  1. 520d: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny.
  2. 525d: Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny.
  3. 530d: Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny.

Wersje M5 były wyposażone w znacznie mocniejsze jednostki napędowe. Pamiętaj, że specyfikacje silników mogą się różnić w zależności od roku produkcji, regionu i modelu.

BMW Serii 5 E60 było dostępne z różnymi jednostkami napędowymi, obejmującymi zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Poniżej znajduje się lista niektórych silników dostępnych w BMW E60:

Silniki benzynowe:

  1. 520i: Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 2.0 litra.
  2. 523i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 2.5 litra.
  3. 525i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 2.5 litra.
  4. 528i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 3.0 litra.
  5. 530i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 3.0 litra.
  6. 535i: Sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 3.5 litra.
  7. 545i: Ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 4.4 litra.
  8. 550i: Ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności około 4.8 litra.

Silniki wysokoprężne:

  1. 520d: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny.
  2. 525d: Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny.
  3. 530d: Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny.
  4. 535d: Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny.

Wersje M5 były wyposażone w znacznie mocniejsze jednostki napędowe. Pamiętaj, że specyfikacje silników mogą się różnić w zależności od roku produkcji, regionu i modelu.

Silniki benzynowe:

  1. BMW 523i (2005-2007):
    • Silnik: 2.5 litra, R6
    • Moc: Około 190 KM – 204 KM
  2. BMW 525i (2005-2007):
    • Silnik: 3.0 litra, R6
    • Moc: Około 215 KM
  3. BMW 530i (2005-2007):
    • Silnik: 3.0 litra, R6
    • Moc: Około 255 KM
  4. BMW 535i (2007-2010):
    • Silnik: 3.0 litra, R6, podwójne turbo (w niektórych modelach)
    • Moc: Około 300 KM
  5. BMW 550i (2005-2010):
    • Silnik: 4.8 litra, V8
    • Moc: Około 360 KM – 367 KM

Silniki wysokoprężne:

  1. BMW 520d (2005-2007):
    • Silnik: 2.0 litra, R4
    • Moc: Około 163 KM – 177 KM
  2. BMW 525d (2004-2007):
    • Silnik: 2.5 litra, R6
    • Moc: Około 177 KM – 197 KM
  3. BMW 530d (2005-2010):
    • Silnik: 3.0 litra, R6
    • Moc: Około 218 KM – 235 KM
  4. BMW 535d (2004-2010):
    • Silnik: 3.0 litra, R6, podwójne turbo
    • Moc: Około 272 KM – 286 KM

Należy pamiętać, że częstość i rodzaj usterek mogą się różnić w zależności od konkretnego modelu, rocznika produkcji, historii konserwacji i warunków eksploatacji. Niemniej jednak, poniżej znajdziesz pewne ogólne informacje dotyczące najczęstszych usterek w różnych generacjach BMW Serii 5:

BMW Serii 5 E39 (1995–2003):

  1. Zawieszenie: Problemy z elementami zawieszenia, w tym drążkami kierowniczymi, amortyzatorami, sprężynami.
  2. Uszkodzenia silnika: W przypadku niektórych modeli E39 mogą występować problemy z uszczelkami, co prowadzi do wycieków oleju.
  3. Elektronika: Mogą występować problemy z elektroniką, zwłaszcza z układami sterującymi, takimi jak jednostka sterująca silnikiem.

BMW Serii 5 E60/E61 (2003–2010):

  1. Problemy z układem chłodzenia: Wycieki płynu chłodzącego, uszkodzenia chłodnicy.
  2. Problemy z układem napędu: Nieprawidłowe działanie skrzyni biegów automatycznej, zwłaszcza w przypadku modeli z wyższymi przebiegami.
  3. Uszkodzenia silnika: Nieprawidłowe działanie jednostki napędowej, zwłaszcza u starszych modeli z dużym przebiegiem.

BMW Serii 5 F10/F11 (2010–2017):

  1. Problemy z układem paliwowym: Mogą występować problemy z wtryskiwaczami paliwa.
  2. Uszkodzenia silnika: Nieprawidłowe działanie jednostki napędowej, zwłaszcza u modeli z większym przebiegiem.
  3. Elektronika: Problemy z systemem nawigacji, sterowaniem klimatyzacją.

BMW Serii 5 G30/G31 (od 2017):

  1. Problemy z układem elektrycznym: Awarie związane z elektroniką, w tym systemem multimedialnym i systemem asystującym kierowcę.
  2. Uszkodzenia silnika: W przypadku modeli z jednostkami napędowymi o większej mocy, mogą występować problemy z układem turbodoładowania.
  3. Zawieszenie: Potencjalne problemy z amortyzatorami i elementami zawieszenia.

BMW Serii 5 to seria samochodów klasy średniej produkowanych przez niemieckiego producenta BMW od 1972 roku. Oto kilka ciekawostek związanych z tą serią:

  1. Początek Serii 5: BMW Serii 5 zadebiutowało w 1972 roku jako następca modelu New Class Sedan. Wprowadzenie tej serii miało na celu stworzenie samochodu, który łączyłby elegancję i sportowe osiągi.
  2. E39 M5: Generacja E39 M5 (produkowana w latach 1998–2003) często jest uważana za jedną z najbardziej udanych i kultowych wersji M5. Wyposażona była w potężny silnik V8 o pojemności 4.9 litra, osiągający imponującą moc.
  3. Innowacje technologiczne: BMW Serii 5 był pionierem wielu innowacji technologicznych w branży samochodowej. Przykłady to systemy kontroli trakcji, systemy ABS, systemy nawigacji GPS i zaawansowane systemy klimatyzacyjne.
  4. Wielokrotnie nagradzane: Seria 5 zdobyła liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno za design, jak i osiągi. Poszczególne modele były często doceniane za innowacyjne rozwiązania i doskonałe właściwości jezdne.
  5. Model ActiveHybrid 5: BMW wprowadziło wersję hybrydową o nazwie ActiveHybrid 5. To połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z technologią hybrydową, co miało na celu poprawę efektywności paliwowej.
  6. Evolution of Design: Z biegiem lat BMW Serii 5 przeszło ewolucję designu, od bardziej klasycznych i prostych linii w pierwszych generacjach do bardziej dynamicznych i nowoczesnych form w późniejszych modelach.
  7. Model G30/G31: Ostatnia generacja (G30/G31), wprowadzona w 2017 roku, kontynuuje tradycję elegancji i sportowego charakteru. Posiada zaawansowane technologie, w tym asystentów kierowcy i systemy multimedialne.
  8. Popularność wśród miłośników jazdy: BMW Serii 5 jest cenione przez kierowców za kombinację komfortu, wydajności i dynamicznego prowadzenia, co przyczynia się do jej trwałej popularności na rynku.

BMW Serii 5 to zdecydowanie ikona w świecie samochodów klasy średniej, łącząca luksus, sportowe osiągi i zaawansowane technologie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *